torsdag 15 december 2011

Tårögd

Besöket hos min morfar kunde jag nog ha hoppat idag. Möttes av en arg och grinig farbror som monterat isär sin säng så grinden låg halvvägs på golvet. Han va lite go en stund, dock väldigt snurrig, inte något som stämd. Ganska snabbt blev han arg på mig varpå jag ställde mig i korridoren och vänta på den ansvariga sköterskan medan jag hörde hans skällsord. Undersköterskorna satte upp han i en stol och ojojoj va grinig han och förbannad han var. Skrek så det eka i korriodoren...

Ja, morfar är inte vad han varit. Lämnade avdelningen gråtande. Inte för att han va elak mot mig utan för hur han behandla de som jobba. Var visst inte den isbit jag trodde jag var....

Kommunen ska bygga om mormor å morfars hur har de sagt te mormor så han kan komma hem. Mormor är förbannad och tänker flytta hem till sin moster om hon tvingas ta hem och sköta honom. Jag förstår henne men vet samtidigt att det är en procedur att få in han på boende och korttidsplatser existerar inte. Tiden får utvisa.

Nu ska jag vila mitt snurrande huvud och värkande hjärta i soffan.

Ha en fin kväll allesammans!

1 kommentar:

  1. En kvinna skilde sig... Kanske är inte en skilsmässa det man önskar sig på ålderns höst men kommunen kan inte tvinga en att ta hand om sitt ex - ett tips bara. Känner med dig.

    SvaraRadera