tisdag 31 januari 2012

Dubbel dos

Hade läkarbesök nu på förmiddagen pga långdraget obehag från näsan/halsen. Enligt mig är det näsan men det är lite svårt att säga om det är en lukt eller smakupplevelse. Detta har i alla fall besvärat mig i över två månaders tid. Men nu är jag undersökt av två läkare. Ingen av dem hittade något speciellt som kan orsaka problemen.

Fick dock recept utskrivet. Dubbel dos med kortison näspray. Jag förväntar mig näsblod. Kortisonspray är det VÄRSTA jag vet. Får ont i näsan och brukar blöda. Ja, hela burken ska förbrukas är ordern och om problem kvarstår då får jag remiss till ÖNH (öron- näsa- hals).
Enda positiva med kortisonsprayen kan vara att jag slipper bihåleinflammation nu när jag dragit på mig lite snuva i helgen.

Snart blir det jobb. Tänkte hämta ut receptet på vägen.
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar