måndag 24 oktober 2011

Smärta

Gubben har opererats för nageltrång idag, båda stortånerna. Detta skedde i Örebro. Vi båda bäva för hemresan. Det gick över förväntan bra. Första tjugo min va hemska.

Min sambo är den där en på hundra personen som har kass effekt av lokalbedövning. Fyra timmar skulle den vara. 30 min höll den på gubben, dvs vi hann utanför dörren på "sjukan". Efter tjugo min åkande kicka dock smärtlindringen han fick efteråt in som tur va.

Nu smärtar de i mitt hjärta när hans smärttoppar kommer och jag står där "Du måste vänta en timme innan du får ta smärtlindring". Känner mig som en bitch... Han ä som mig efter käkoperationen räknar minuter tills nästa piller intag. Värsta är att Panodil å Tradil inte funka som lindring innan de skar i han. Behöver jag säga att de funkar dåligt nu?

Usch önskar jag kunde va hemma å ro o han imorgon.

Nu har jag pracka på han isomslag, verkar funka lite i alla fall...


Linda via iPhone

1 kommentar:

  1. Åhå! B behöver oxå fixa sina tår, han får alltid nageltrång...blä!! Hur länge blir maken din hemma? B får ju ingen sjukpenning lr så...vi får se när tid finns att fixa hans stackars fot. Hoppas sambon kryar på sig!!!

    SvaraRadera