fredag 28 oktober 2011

Fredagen den 28/9-11

Japp, det är idag det. En jobb natt närmar sig. Första av två. Den imorgon försöker jag förtränga. Elva timmar... Jäkla skit påhitt att ställa om till vintertid! (eller så är jag ett klappträ som inte fatta varför folk inte ville jobba natt denna helgen)


Dagen har gått i bakandets och städandets tecken. Först Thekakor (igen), sen lite äppelpaj i jäsningspausen och när thekakorna sedan gräddades fick snabeldraken rycka ut. Detta enbart för att skona mig själv. Svärfar fyller år imorgon och om jag inte dammsugit idag hade han dragit fram denna förbannade draken imorgon förmiddag och städat inför sin föräldrars besök. Detta hade inte varit nyttigt för någon av oss kan jag säga... Arg trött och grinig Linda är inte alltid så roligt att tas med.
Svärfar hade inte tänkt så långt erkände han när han kom hem, dock hade han barmhärtigheten att lägga kalaset kl 14 så jag får sova lite iaf.... Kan sova efter också.. Men i samma mening lade han till att det är jäkla dum tid att ha kalas på hela dagen blir ju förstörd... Suck!

Nu ska jag fortsätta ladda inför natten... FUndera ut matsäck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar