tisdag 6 mars 2012

Vem vann egentligen?

Har varit en lång dag idag och jag längtar efter att få krypa ned i sängen. Snart snart. Ska kolla på premiären av Desperat Housewives först.

Har varit i farmorstjänst idag kan man säga från halv tio till halv fyra. Visst hon fick snällt följa med mig när jag handlade på ÖoB.

Men nu till frågan. Efter farmors vallning så åkte jag till lägenheten för att skrapa bort det sista av den gamla plastmattan. Handlar om ca 2,5 kvadrat meter. Detta är det enda spåret som blev kvar efter vi ryckte bort plastmattan.

I alla fall men hjälp av en barkspade så skrapade jag å skrapade å skrapade (man får bort ca 2-5 cm i taget). Svetten sprutade typ och illamående kom och gick. Tog i så jag vart helt yrslig och spyfärdig ungefär.
Men ca 1,5 timme senare så var skiten borta. Men frågan är vem som vann denna matchen, jag eller golvet? Visst golvet är borta så på ett sätt är det ju en vinst för mig. Men jag var å andra sidan helt slut och illamående. OCH händernas insida pryds nu av ca 10 blåsor. Detta känns som en golvvinst.

Äh skitsamma vem som vann. Dreten är borta och nu är allt klart för att lägga golvet =)=)=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar