tisdag 21 februari 2012

Dagens frukost

Idag hade frukosten temat "Kalles Kaviar"

Först plockade jag ut äggen ut kylen därefter öppnade jag appen "Kalles äggklocka". Med hjälp av äggklockan tog jag reda på vart ifrån äggen kom (nåt lantbruk i Lidköping), därefter uppskattade jag äggen storlek med hjälp av klocka och därefter ställde in konsistensen på äggen samt temperaturen på äggen. Där efter får man veta hur länge äggen ska koka, Kalle har koll han. När äggen åker ned i grytan startar man äggklockan och den ringer när äggen är klara. Perfekta ägg blev det! Precis som jag ville ha dem =)

Efter kokning av äggen förbereder jag mackan genom att applicera lite Kalles Kaviar.
Därefter skalar jag äggen för att sedan dela dem med Kalles äggdelare.

Nu är jag mätt och Kalles kaviar har fått lite reklam =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar