onsdag 15 februari 2012

15 februari 2012

Gud va svårt det ska vara ibland. Hade tänkt åka till lägenheten idag för att städa. Ja, men då är filtret i grovdammsugaren helt trasigt så jag misstänker att det kan vara en orsak till att den luktar bränt. För full var den inte i alla fall. Nej, men då åker jag och målar tänkte jag. Men vilken färg ska vi runt fönstret då? Den blanka? Den som vi har i taket? Eller någon annan? Gud så krångligt saker och ting ska vara ibland. Vi får fundera idag så får jag ta nya tag imorgon.

Efter att min sambo haft en massa samtal fram och tillbaka med konsumentverket har man sagt att vi ska inte betala fakturan utan skriva ytterligare ett reklamtionsbrev som skall skickas till både konsumentverket och firma. Om vi klarar oss utan anmärkning kan inte konsumentverket svara på men som hon sa, skillnaden blir att vi har våra pengar kvar. Vi får se vart den här processen slutar. Om vi inte får svar på mejlet denna gången kliver i alla fall konsumentverket in och hjälper oss vilket känns skönt.

Igår var det alla hjärtans dag. Kvällen spenderades på jobbet. Älsk hade köpt en chokladask till mig. Romantisk som han är så hade han bara ställt den på bordet så när vi gick å lade oss frågade han om jag sett asken vilket jag svara att jag gjort och då sa han att den var till mig. Gullig va? =P

Idag firar vi 3,5 år tillsammans älsk å jag så idag blir det god mat i form av Flygande Jakob.

Ha en fortsatt fin dag i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar