söndag 10 juni 2012

Nattbabbel

Har lite dålig motivation som jag nämnt tidigare vad det gäller uppdatering här.

För att hålla er informerade om badrummet så skriver jag en truddelut här på morgonsidan i väntan på avlösande kollegor (vilket dröjer någon timme).

Vad det gäller badrummet så lyckades de inte heller denna gång *suck* Mitt tålamod är inte vad det borde när jag är på jobbet, känner mig alltid grinig allt pga detta jävla badrum. Hemma försöker jag vara den "starka" men på jobbet blir jag grinig.
En kollega sa till mig häromdagen en sak som jag tyckte va fint sagt på ett sätt nämligen; Det har synts att du inte mått bra men jag är glad att du inte tar ut det på oss kollegor. Det va gött att höra att man inte är otrevlig, ni som jobbar med mig får gärna vara uppriktigt och säga till mig om jag är det. För jag känner mig som en ragatta inombords när jag är på jobbet stundtals.

Denna våren har det varit alldeles för mycket helt enkelt. Igår vaknade jag av att jag grinade. Drömde att jag var på jobbet och en pat var på väg att sno en rullstol och när jag blev lite arg och sa till så kontarade pats dotter med; "Säger bara en sak, övergrepp. Det kommer vi säga att du utsätt mamma för." Varpå jag skrek hopplöst Men för i helvete och gick därifrån. Men chefen blick i ryggen. Ältade under drömmens gång. Nu orkar jag fan inte mer, nu får de vara nog. Man kan inte ta hur mycket skit som helst. Och började grina. Det var mitt fina uppvaknade.

Som sagt har varit mycket, incident på jobbet som följt med hem, sjuk mormor, sjuk morfar, godmanskap och detta jävla badrum.
Jag räknar ned till semester vill jag lova! Badrummet må bestå men tid att rå om mig själv, sambo å övrig lägenhet finns. Tid att bara va.

Blev ett längre inlägg än jag tänkt. Helt osammanhängade, inte alls vad som va tänkt. Tanken var att berätta att firman fortfarande inte kan göra rätt för sig, men pengar vill de ha. Nu vill de ha den summa som återstår efter att man dragit av vad det kostar att reparera deras skador...
Vilket vi givetvis måste ta reda på själva.

1 kommentar:

  1. Oroa dig inte Linda. Du är ingen ragata alls! Tycker det är mycket trevligt att få jobba samma pass som dig :D

    Ses imorgon

    SV: Ja, man bär ju himlans olika.. nu få bebis gärna bygga boet lite mer uppåt än utåt.. för jag blir nästan lite rädd för hur magen ska sluta i uttänjdhet ;)

    SvaraRadera