måndag 18 juni 2012

Faster

Konsten att sova när man får sms kl 2345 av sin lillebror om att det är förlossningen nästa som gäller, den behöver någon lära mig.
0103 fick jag sms igen, 3 cm öppen. Hade då inte somnat.

Vet inte när jag somna men 0420 va jag på väg att bege mig till jobbet. Tur jag kollade klockan. Lyckades somnade om snabbt visade det sig för kl 0445 kom smset "Nu kör vi!". Det missade jag och såg först 0540 när väckarklockan ringde. Skicka ett pep sms. 0541 kom smset, "Nu är ni fastrar".
Jag hoppade av lycka! Rusade ut till svärfar å berätta om min lycka.

0535 föddes en 49 cm lång och 3520 gram tung brorson som får namnet Lorenzo. Jag är en lycklig men trött faster, en faster som längtar till helgen då hon (typ sist av alla) ska kolla på underverket med egna ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar