söndag 8 april 2012

Morfar

Morfar är verkligen ett känsligt område. Kan prata om han så de är inte känsligt på det sättet. Mer känsligt när det handlar om att besöka han.
Var där idag, bara för att säga hej till mamma och Ö egentligen. Jag har det psykiska påfrestningen det innebär att sitta där.
Samma fem frågor som frågas om. "Mår du bra?" "Hur går de med badrumsgolvet?" "Hur går de med Henriks pojk?" "Hur är det med Thomas tår?" det är vad han och jag pratar om. Om och om igen den timmen jag står ut.
Sen när man ska åka hem vill han med. Samma visa varje gång. Påfrestande. Mitt humör blir inte gott när jag ska iväg.
Drar på att åka dit, så de är säkert en nypa (minst) dåligt samvete inblandat. Lite som när farfar va på hemmet. Det tar emot att gå till hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar