söndag 7 december 2014

Helgjobb inställt

Städa är fan farligt. Haft lite känningar i min ländrygg sista dagarna men inte nån större fara. I fredag va ledig dag vilket ofta betyder städdag. Snacka om att de bet en rompa! Packa ihop pant å alla annan återvinning och dammsög samt allmänt plock. När jag skulle ur bilen vid affären gick jag som jag drete ner mig. Välkommen älskade ryggskott...
Känns bättre idag men ser ut som lutande tornet i Pisa i kroppen :-P Helgjobbet blev därmed inställt. Fint med två sjukskrivningar på decemberlönen, den månad är ju lång utan de kan man ju lungt säga.

Mormor är på sjukan igen. Gjorde entré i torsdag med blodtryck på 80 och flimmer i 150. Varför inte liksom. Hennes PAL på hjärtavdelningen var lagom nöjd med doktorn som skicka hem henne häromnatten. Nu verkar de som de inte vill skicka hem henne förrän efter operationen. Kanske lika bra. 
Ska försöka mig på att åka in och hälsa på henne idag när mor kommer dit. Försöka mig på att sprida god nyheter i väntan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar