tisdag 2 oktober 2012

Tårdroppar

"kick-off" med jobbet idag. Förmiddag inomhus och eftermiddag utomhus. En bra dag helt klart. Hade dock lite svårt med koncentrationen på förmiddagen, blev lite kaos i huvudet när psykologen jag träffade efter ha blivit "antastad" på jobbet var med och föreläste. Men en bra dag i det stora hela. Tur med vädret hade vi också.

På vägen hem svängde jag förbi mormor då mamma skulle komma dit. Som bonus var även svägerskan och barnen med. Stora killen har blivit riktigt pratsam (man förstår dock kanske bara 20 % max) och lillen jollrar mer och mer han också. Så himla kul å umgås med dem. Som sig bör somnade lillen hos faster (slår aldrig fel, kallades sovplatsen av svägerskan idag och sist sa brorsan "bra att du kom han behöver sova"). Himla mysigt å gå å vyssa på han tills han somnar.

När jag åkte hem från mormor gråt jag en skvätt i bilen. Vet inte riktigt vad som hände egentligen. Mormor sa en sak som gjorde mig lite ledsen då mamma sa exakt samma sak för någon veckan sedan och även då blev jag illa berörd. En öm tå helt klart. Troligen var det den utlösande faktorn idag.

1 kommentar:

  1. Skickar en kram till dig med! Hoppas du fått stöd i det du skriver har skett. Hade ingen aning om att någon varit dum mot dig där. KRAM

    SvaraRadera