måndag 17 juni 2013

Sunday blues

Igår var det söndagshumör deluxe! Började redan på lördagskvällen egentligen. Blir lite bitter på livet när man jämför sig med andra. Hade en helt okej lördag med 1 års kalas och planerad middag ute. Det va där det sket sig, middag ute. En kompis hakade på vilket är helt okej, men sen var några bekanta redan på restaurangen när vi kom, inte okej. Där blev det bara jobbigt för min del.

Jag är lite av en expert på att trycka på alla mina ömma punkter om en friläggs lite grann. Så efter middagen började jag provocera mig själv inifrån och sedan fortsatte det även igår. Idag har jag än så länge tänkt bort det. Jävla rolig flickvän man är när man surar...

Igår fick vi i alla fall tömt lägenheten på våra saker. Kikade vad pojkarna gjort där Å hej va de går undan.
Nytt golv i vardagsrummet och ommålat (vilket vi gjorde i augusti förra året), nytt golv i sovrummet (de bytte ut vårt nylagda golv mot en heltäckningsmatta!!) och ommålat (även det hade vi gjort).
Hallen hade de tagit bort golvet ut, vävat på väggarna. Köket hade de renast ut de sista ur samt börjat spackla upp golv å ojämnheter. Tagit bort dörrfodret mellan hall och kök.
Ja de blir nog förjävla fint när det är klart. Men gött att vi slipper göra skiten!

Idag blir de husvisning

1 kommentar:

  1. Man ska aldrig jämföra sig med andra eller vad andra har och/eller gör.
    Man ska leva sitt liv och vara lycklig!

    SvaraRadera